IT Media na Facebook

V-Ray + dongle

Ogólne właściwości

Chaos Group dostarcza najbardziej zaawansowane rozwiązania do renderowania dla takich branż jak efekty wizualne, film, media i rozrywka, architektura, projektowanie samochodów, projektowanie innych wyrobów, telewizja i inne. Silnik renderujący V-Ray zyskał uznanie za jego zdolność do zapewniania wysokiej jakości fotorealistycznych obrazów w jak najkrótszym czasie. Ten najwyższy poziom technologii raytracing umożliwia zmniejszenie kosztów w każdym procesie produkcyjnym, dzięki podwojeniu mocy renderowania oraz oszczędności w zakresie zasobów ludzkich, czasu i zasobów procesora.

System renderujący V-Ray posiada bogaty zestaw funkcji, a niektóre z nich wymieniono poniżej. Aby zapoznać się z pełną listą funkcji i możliwości wizyta można skorzystać z pełnej dokumentacji. Należy jednocześnie pamiętać, że każda funkcjonalność może ulec zmianie bez uprzedzenia.

Architektura podstawowa.

  • Wieloplatformowe obiektowe API.
  • Rdzeń w pełni wspierający wielowątkowość.
  • Jednolity system pobierania próbek na podstawie metody Schlick’a.
  • Rozłożony rendering
  • Skuteczny system cieniowania specjalnie zoptymalizowany dla ray-tracingu.
  • Modułowa architektura – wiele elementów systemu można zastąpić własnymi modułami.

Geometria

  • Skuteczna obsługa geometrii.
  • Prawdziwe renderowanie indywidualnych obiektów.
  • Dynamiczne tworzenie geometrii na żądanie.
  • Tworzenie geometrii na żądanie przez załadowanie plików z dysku.
  • Odwzorowanie przesunięć.
  • Algorytmy Catmull-Clark oraz Loop do tworzenia podziałów powierzchni.
  • Możliwość zastosowania własnych figur geometrycznych dzięki V-Ray SDK.

Próbkowanie grafiki

  • Trzy różne metody pobierania próbek obrazu.
  • Pełnoekranowy antyaliasing
  • Progresywna ścieżka śledzenia
  • Obsługa dodatkowych elementów renderowania (rozproszenie, odbicie, globalne oświetlenie itd.)
  • Zaawansowana kontrola odwzorowania kolorów ( tonów ).
  • Własne metody próbkowania dzięki V-Ray SDK.

Oświetlenie

  • Fizycznie dokładne pełne rozwiązanie globalnego oświetlenia
  • Różne algorytmy globalnego oświetlenia (GI): śledzenie ścieżek, gromadzenie napromienienia, mapy fotonów, gromadzenie światła.
  • Wielokrotnego użytku rozwiązania GI dla przyspieszonego renderingu animacji poruszania się oraz animacji dynamicznych obiektów.
  • Fizycznie dokładne oświetlenie wybranych obszarów
  • Skuteczne oświetlenie w warunkach HDR.
  • Proceduralne modele Sun & Sky.
  • Zastosowanie własnych świateł dzięki V-Ray SDK.
  • Światła fotometryczne IES

Rzucanie cienia

  • Fizycznie wiarygodne materiały.
  • Rozmyte odbicia / załamania światła.
  • Precyzyjne podświetlenia.
  • Rozproszenie światła pod powierzchnią.
  • Wsparcie dla warstw materiału.
  • Własne rozwiązania dzięki V-Ray SDK.

Efekty kamery

  • Głębia ostrości wraz e efektem rozmycia Bokeh.
  • Dokładne rozmycie ruchu.
  • Fizyczny model kamery.
  • Własne rozwiązanie kamery dzięki V-Ray SDK.

Dodatki

  • Efekt Toon ( rysunkowy ).
  • Generowanie futra czy sierści.
  • Rozszerzone możliwości  matte / shadow.
  • Wsparcie dla trybu Render-to-Texture programu 3ds Max.
  • VRaySphereFade izoluje tylko określone części sceny do celów tworzenia założonej kompozycji.

Bufor ramki

  • Szczególny bufor ramek V-Ray wraz z korekcją kolorów i wyświetlania wielu renderowanych elementów.
  • Rendering bezpośrednio na dysk dla wyjątkowo dużych obrazów, zarówno w postaci plików OpenEXR jak i plików .vrimg.