V-Ray + dongle
Ogólne właściwości
Chaos Group dostarcza najbardziej zaawansowane rozwiązania do renderowania dla takich branż jak efekty wizualne, film, media i rozrywka, architektura, projektowanie samochodów, projektowanie innych wyrobów, telewizja i inne. Silnik renderujący V-Ray zyskał uznanie za jego zdolność do zapewniania wysokiej jakości fotorealistycznych obrazów w jak najkrótszym czasie. Ten najwyższy poziom technologii raytracing umożliwia zmniejszenie kosztów w każdym procesie produkcyjnym, dzięki podwojeniu mocy renderowania oraz oszczędności w zakresie zasobów ludzkich, czasu i zasobów procesora.
System renderujący V-Ray posiada bogaty zestaw funkcji, a niektóre z nich wymieniono poniżej. Aby zapoznać się z pełną listą funkcji i możliwości wizyta można skorzystać z pełnej dokumentacji. Należy jednocześnie pamiętać, że każda funkcjonalność może ulec zmianie bez uprzedzenia.
Architektura podstawowa.
- Wieloplatformowe obiektowe API.
- Rdzeń w pełni wspierający wielowątkowość.
- Jednolity system pobierania próbek na podstawie metody Schlick’a.
- Rozłożony rendering
- Skuteczny system cieniowania specjalnie zoptymalizowany dla ray-tracingu.
- Modułowa architektura – wiele elementów systemu można zastąpić własnymi modułami.
Geometria
- Skuteczna obsługa geometrii.
- Prawdziwe renderowanie indywidualnych obiektów.
- Dynamiczne tworzenie geometrii na żądanie.
- Tworzenie geometrii na żądanie przez załadowanie plików z dysku.
- Odwzorowanie przesunięć.
- Algorytmy Catmull-Clark oraz Loop do tworzenia podziałów powierzchni.
- Możliwość zastosowania własnych figur geometrycznych dzięki V-Ray SDK.
Próbkowanie grafiki
- Trzy różne metody pobierania próbek obrazu.
- Pełnoekranowy antyaliasing
- Progresywna ścieżka śledzenia
- Obsługa dodatkowych elementów renderowania (rozproszenie, odbicie, globalne oświetlenie itd.)
- Zaawansowana kontrola odwzorowania kolorów ( tonów ).
- Własne metody próbkowania dzięki V-Ray SDK.
Oświetlenie
- Fizycznie dokładne pełne rozwiązanie globalnego oświetlenia
- Różne algorytmy globalnego oświetlenia (GI): śledzenie ścieżek, gromadzenie napromienienia, mapy fotonów, gromadzenie światła.
- Wielokrotnego użytku rozwiązania GI dla przyspieszonego renderingu animacji poruszania się oraz animacji dynamicznych obiektów.
- Fizycznie dokładne oświetlenie wybranych obszarów
- Skuteczne oświetlenie w warunkach HDR.
- Proceduralne modele Sun & Sky.
- Zastosowanie własnych świateł dzięki V-Ray SDK.
- Światła fotometryczne IES
Rzucanie cienia
- Fizycznie wiarygodne materiały.
- Rozmyte odbicia / załamania światła.
- Precyzyjne podświetlenia.
- Rozproszenie światła pod powierzchnią.
- Wsparcie dla warstw materiału.
- Własne rozwiązania dzięki V-Ray SDK.
Efekty kamery
- Głębia ostrości wraz e efektem rozmycia Bokeh.
- Dokładne rozmycie ruchu.
- Fizyczny model kamery.
- Własne rozwiązanie kamery dzięki V-Ray SDK.
Dodatki
- Efekt Toon ( rysunkowy ).
- Generowanie futra czy sierści.
- Rozszerzone możliwości matte / shadow.
- Wsparcie dla trybu Render-to-Texture programu 3ds Max.
- VRaySphereFade izoluje tylko określone części sceny do celów tworzenia założonej kompozycji.
Bufor ramki
- Szczególny bufor ramek V-Ray wraz z korekcją kolorów i wyświetlania wielu renderowanych elementów.
- Rendering bezpośrednio na dysk dla wyjątkowo dużych obrazów, zarówno w postaci plików OpenEXR jak i plików .vrimg.