IT Media na Facebook

Trapcode Particular

Particular daleko wykracza poza podstawowe funkcje. Oferuje realistyczne i naturalne efekty, kontrolę światła dla zacienionych cząstek, integrację z kamerą 3D, niestandardowe kształty, kontrolę głębi ostrości oraz oraz parametrów fizycznych takich jak opór powietrza, grawitacja, turbulencja. Particular wykorzystano przy produkcji filmów Spider Man3 oraz Anioły i Demony.

Najważniejsze właściwości

Realistyczne, naturalne efekty – Puszyste białe chmury, błyszczące pęcherzyki, kręcące się pyłki kurzu, deszcz, padający śnieg, realistyczny dym lub stado ptaków są możliwe dzięki Particuar i przy tym nie musisz opuszczać programu After Effects.

Szybszy rendering w Particular – W nowej wersji Particular mmoże renderować setki tysięcy cząstek na sekundę wykorzystując procesory wielordzeniowe. Nowy moduł do renderowania 3D zapewnia cieniowanie cząstek, a szybkość jego jest dwukrotnie większa niż w poprzedniej wersji.

Rozwiń skrzydła twojej kreacji – Z Particular znacznie wykraczasz poza możliwości innych plug-inów mając pełną obsługę kontroli kamery i światła W After Effects. Rozbudowane i niestandardowe cieniowanie cząstek oferuje obroty 3D oraz możliwość przelatywania przez chmurę cząstek. Cząstki mogą być emitowane przez żródło światła, mogą być wyrzucane z warstw 3D lub przelatywać wokół obiektów w przestrzeni 3D

Nowości w Particular

  • Sprajty i Wieloboki – Niestandardowe cząstki można zastosować w warstwach jako sprajty 2D (tak jak w wersji 1.5) oraz jako nowy rodzaj Wieloboku z teksturą.
  • Zastosuj rozświetlenie – Cząstki można oświetlać stosując do 128 źródeł światła w After Effects. Można naśladować osłabienie światła dając bardziej naturalny efekt.
  • Dynamiczne cienie – Stosując moduł renderowania cieni może rzucać cień zarówno na główne jak i pomocnicze cząstki, dodając realistyczne cienie własne z pojedynczego źródła światła.
  • Zaawansowany moduł efektów fizycznych – Particular oferuje wsparcie dla krótkotrwałych wolnych animacji parametrów turbulencji
  • Kompatybilność wstecz – Projekty z wcześniejszych wersji będą renderowane z podobnym efektem jak w wersji 2, lecz będą miały dostęp do nowych funkcji oraz krótszy czas renderingu.
  • Wsparcie dla obliczeń zmiennopozycyjnych – Ulepszone wsparcie dla wysokiej jakości 32 bitowego ( na jeden kanał ) renderingu, pozwala na pełen zakres wyjściowy z jakością HDR
  • Mapa refleksów  – Cząstki w postaci wieloboków z teksturą mogą używać warstw jako mapy refleksów aby dynamicznie wpływać na zmianę kolorów cząstek podczasich obrotu w 3D. Jest to doskonała funkcja dla dodawania błysku do obracających się cząstek.
  • Użyj smug i promieni  – Zastosownie smug do cząstek przypomina efekt świetlny przy długiej ekspozycji, jak w reklamach Apple iPod Nano Remastered.
  • Zmień Twój Świat  – Funkcja Transform World pozwala na odchylenie lub obrót przestrzeni roboczej w 3D bez potrzeby potrzeby poruszania kamery w After Effects, daje jeszcze większą elastyczność animacji.
  • Obroty, Obroty, Obroty – Cząstki w postaci wieloboków z teksturą mogą być swobodnie obracane w 3D, z losowo generowanym obrotem i prędkością. Cząstki automatycznie ustawiają się w kierunku ruchu.
  • Miliony, miliony cząstek – Maksymalna liczba generowanych cząstek pozwla teraz na szybkie wyrzucenie do miliona cząstek na sekundę !
  • Wiele podglądów – Ortograficzny rendering umożliwia podgląd cząstek w After Effects za pomocą wbudowanej kamery podglądów (góra, prawo, lewo, dół), a także ułatwia dostrojenie ruchu cząstek w 3D.
  • Gotowe ustawienia dla SD i HD – Wersja Particular 2 oferuje 45 ulepszonych ustawień z obsługą rozdzielczości SD i HD

Max TV Color Artist from Sebastian Langnickel on Vimeo.