MeshFusion for MODO
Mesh Fusion dla Modo 701
stworzony przez Braid Art Labs, twórców programu GroBoto – który służy do modelowania opartego na modyfikacji brył typu NURBS.
Mesh Fusion daje artystom wolność tworzenia i pozwala na operacje typu boolean w czasie rzeczywistym na modelach w trybie SDS (Subdivison Surface i Pixar Subdivision Surface).
To oznacza, że można odejmować i dodawać do siebie wszystkie modele w modo.
Co więcej wszystkie obiekty składowe poddane fuzji siatek pozostają w pełni edytowalne za pomocą istniejących narzędzi Modo.
Można je animować i dowolnie deformować a jednak będą tworzyć jeden bardzo skomplikowany kształt o ciągłej powierzchni Miejsca gdzie bryły się stykają kontroluje parametr „Fusion Strip” czyli tworzony na żywo rząd poligonów. Można sterować jego zasięgiem i krzywizną tak by dowolnie stapiać bryły ze sobą. Finalny model podany fuzji można łatwo można wyeksportować do drukarek 3D ponieważ jest „wodoszczelny” (Watertight Mesh) a jego powierzchnia ma niezabużoną ciągłość.
Dzięki MeshFusion można dowolnie zmieniać kształt obiektu w trakcie działania fuzji.
Ta technologia w połączeniu ze znakomitym narzędziami retopologii, w które wyposażone jest Modo czyni ten program jednym z najlepszych narzędzi do modelowania na rynku.