HDRE Urban Kit
HDRE Urban Kit ( do modo )
HDRE Kit to kolekcja gotowych środowisk bazujących na zdjęciach wysokiej rozdzielczości, które zapewniają subtelne i realistyczne otoczenie i oświetlenie dla swoich modeli. Dzięki połączeniu wysokiej jakości panoramy oświetlenia HDRI z dopasowanymi powierzchniami tła, HDRE – High Dynamic Range Environments – zapewnia użytkownikom siłę oświetlenia bazującą na obrazach w ramach bardzo prostego procesu pracy. Wystarczy wybrać swoją lokalizację za pomocą przeglądarki gotowych ustawień – ” Assembly preset browser” , następnie wybrać powierzchnię tła za pomocą wizualnego podglądu HDRE Card View, a następnie dostosować ujęcie z użyciem HDRE heads-up display (HUD). Fotorealizm nigdy nie był prostszy do uzyskania.
Co zawiera w HDRE Urban Kit?
HDRE Urban zawiera 5 różnych lokalizacji. Na każdą lokalizację składają się następujące elementy:
Geo-Based HDRI
wizerunek sferycznej panoramy w formacie. EXR, która zapewnia źródło światła o wysokiej dynamice do oświetlenia sceny w określonym miejscu Ziemi o określonej porze dnia i roku.
Gotowe do renderowania powierzchnie Camera Background Plates
każda lokalizacja zawiera 6 – 12 niestandardowych powierzchni Camera Background Plates. Każda z nich to układ poziomu ziemi oraz wstępnie kalibrowanej kamery modo. Zazwyczaj są to obrazy w ustawieniach z bliska, średniej i dalszej odległości, dzięki czemu można umieszczać przedmioty o różnej wielkości na wybranym tle.
Obrazy wysokiej rozdzielczości (4k x 8k pikseli)
Obraz stanowi źródło dokładnego odbicia oraz załamania światła w wybranym otoczeniu.
Obrazy HDRI
HDRI stanowi również źródło niebezpośrednich promieni
Jak pracuje się z HDRE w modo ?
1.Wybierz jedną z pięciu dostarczonych lokalizacji
Wystarczy kliknąć na odpowiednie miejsce, które wykorzystasz jako źródło światła. Następnie przeciągnij wybrany widok kamery z palety obrazów. Scena jest automatycznie pozycjonowana w tle, rozdzielczość jest korygowana oraz pozycja kamery i jej ustawienia są dopasowane do powierzchni tła. Poziom ziemi jest przewidziany, aby na niego przeciągnąć i upuścić modelowane siatki – i jak to zrobisz natychmiast wydają się być we właściwym miejscu z dokładnie cieniami, oświetleniem i odbiciami. W ten sposób od razu jesteś gotowy, aby renderować bez potrzeby tworzenia światła, dostosowania kamery czy nawet dostępu do funkcji Shader Tree.
2. Dopracowanie szczegółów
W celu poprawienia efektu renderingu, modo posiada wbudowaną kontrolę, aby dostosować ilość oświetlenia bezpośredniego i niebezpośredniego. Na przykład przesuwając suwak zwiększymy cienie w renderingu, poprzez zwiększenie udziału oświetlenia pochodzącego od słońca, które jest uwzględnione dokładne w tym położeniu geograficznym. Możesz również dostosować nasycenie kolorów zarówno dla otoczenia, jak i tła.
Po wybraniu nowego środowiska, jest ono dodane do sceny w sposób niedestrukcyjny. Dostarczone skrypty po prostu ograniczają widoczność lub efekty istniejących ustawień bez usuwania czegokolwiek. Taki proces pracy łatwo pozwala na eksperymenty z różnymi lokalizacjami oraz mieszanie czy nakładanie efektów.